Show simple item record

dc.contributor.authorSatiti Puspitasari, Herwiyati
dc.date.accessioned2013-06-24T07:24:02Z
dc.date.available2013-06-24T07:24:02Z
dc.date.issued2012-01
dc.identifier.citationAnonim. 2006. Penyusunan KTSP Kabupaten/Kota; Panduan Penyusunan Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan Jenjang Pendidikan Dasar dan Menengah. Jakarta : Departemen Pendidikan Nasional. Badan Standar Nasional Pendidikan (BSNP). (http://www. google.co.id/panduan penyusunan kurikulum tingkat satuan pendidikan jenjang pendidikan dasar dan menengah). Diakses tanggal 12 Juli 2010. Anonim. Peraturan Pemerintah No.19 tahun 2005. Tentang Standar Pendidikan Nasional. Jakarta: Depdiknas. (http://www. presidenri. go. id/ Dokumen UU. php/104. pdf) diakses 12 Juli 2010. Anonim. Undang-undang No. 20 Tahun 2003. Tentang Sistem Pendidikan Nasional, Jakarta: BP Cipta Jaya. (http://www. presidenri. go.id/ DokumenUU.php/ 104. pdf). Diakses 12 Juli 2010. Anonim. 2008. Model Penyelenggaraan Sekolah Kategori Mandiri/Sekolah Standar Nasional., Jakarta: Direktorat Pembinaan Sekolah Menengah Atas. Dirjen Manajemen Pendidikan Dasar dan Menengah. Depdiknas. Anonim. 2010. Permendiknas No. 41 Tahun 2010. Tentang Standar Proses Untuk Satuan Pendidikan Dasar Dan Menengah. (http://www. google. co.id. Permendiknas no 41 Tahun 2007). Diakses tanggal 27 Agustus 2011. Arikunto, Suharsimi. 2007. Evaluasi Program Pendidikan. Jakarta: Bumi Aksara. Arikunto, Suharsimi, Yuliana Lia. 2008. Manajemen Pendidikan. Yogyakarta: Aditya Media. Budiwati, Neti. 2005. Model Pembelajaran Kreatif dan Inovatif dalam Bidang Studi Ekonomi. (http://file.upi.edu/Direktor.Budiwati.pdf). Diakses tanggal 12 Juli 2010. Burke, Garfield Jr & Ying Wang. 2010. Methods And Uses Of Classroom Assessments Employed In Teaching Grades Three Through Five In Five School Districts In The Mississippi Delta. Education. Chula Vista: Summer 2010. Vol. 130, Iss. 4; pg. 657, 9 pgs. (http://proquest.umi.com/pqdweb?index) Diakses 10 Agustus 2010.Bungin, Burhan. 2008. Penelitian Kualitatif; Komunikasi, Ekonomi, Kebijakan Publik dan Ilmu Sosial Lainnya. Jakarta: Kencana. Bungin, Burhan. 2008. Analisis Data Penelitian Kualitatif. Jakarta: PT. Raja Grafindo Persada. Colander, David & Kimmarie McGoldrick. 2009. The Economics Major and Liberal Education, Liberal Education; Spring 2009; 95,2; Academic Research Library, pg.22. (http://proquest.umi.com/pqdweb?index). Diakses tanggal 12 Juli 2010. Danim, Sudarwan. 2002. Menjadi Peneliti Kualitatif. Bandung: CV. Pustaka Setia. Djamarah, Syaiful Bahri. 2005. Guru Dan Anak Didik Dalam Interaksi Edukatif. Jakarta:PT.Rineka Cipta. Durrani, Shiraz. 2007. Learning by doing; Lifelong learning through innovations projects at DASS. Aslib Proccedings. Bradford: 2007. Vol. 59, Iss. 2; pg. 187. diakses tanggal 6 April 2011 Harbin, James & Patricia Humphrey. 2010. Teaching Management By Telling Stories. Academy of Educational Leadership Journal. Cullowhee: Vol. 14, Iss. 1; pg. 99, 8 pgs. (http://proquest.umi.com/pqdweb?index) Diakses 9 April 2011. Hamalik, Oemar. 2008. Perencanaan Pengajaran Berdasarkan Pendekatan Sistem. Jakarta: Bumi Aksara. Herdiansyah, Haris. 2010. Metode Penelitian Kualitatif untuk Ilmu-ilmu Sosial. Jakarta: Salemba Humanika. King, Margaret E Sears. 2007. Designing and Delivering Learning Center Instruction. Academic Research Library. Jan; 42, 3pg. 137. (http://proquest.umi.com/ pqdweb?index) Diakses 9 April 2011. Miles, Manthew B dan A. Michael Huberman. 2006. Analisis Data Kualitatif. Terjemahan Tjejep Rohendi Rohidi, Jakarta : UI Press. Moleong, Lexy J. 2006. Metodologi Penelitian Kualitatif. Bandung: PT Remaja Rosdakarya. Moleong, Lexy J. 2007. Metodologi Penelitian Kualitatif; Edisi Revisi. Bandung: PT Remaja Rosdakarya. Muijs, Daniel & Reynold David. 2008. Effective Teaching, Teori Dan Aplikasi. Terjemahan: Helly Prajitno Soetjipto, Sri Mulyatini Soetjipto. Yogyakarta: Pustaka Pelajar. Mulyasa, E. 2007. Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan; Sebuah Panduan Praktis. Bandung : PT Remaja Rosdakarya. Nasution. 2004. Metode Penelitian Naturalistik Kulaitatif. Bandung: Tarsito. Quddus, Munir & Marie Bussing-Burk. 1997. Learning techniques in economics at the principles level. American Economist; Fall 1997; 41, 2; Academic Research Library. pg. 54. (http://proquest.umi.com/pqdweb?index) Diakses tanggal 12 Juli 2010.Sagala, Saiful. 2003. Konsep dan Makna Pembelajaran; Untuk Membantu Memecahkan Problematika Belajar dan Mengajar. Bandung: Alfabeta. Samino. 2009. Manajemen Pendidikan; Membangun Nilai-nilai Keilmuan dan Keislaman Berbasis Nasional. Kartasura: Fairuz Media. Schmidt, Sascha L & Ansgar Richter. 2006. Course Formats for Teaching Management Consulting. Journal of Education for Business. Washington: Sep/Oct 2006. Vol. 82, Iss. 1; pg. 56, 7 pgs. (http://proquest.umi.com/pqdweb?index). Diakses tanggal 6 April 2011. Sobri, 2009. Pengelolaan Pendidikan. Yogyakarta: Multi Presindo. Sopiatin, Popi. 2010. Manajeman Belajar Berbasis Kepuasan Siswa. Bogor: Ghalia Indonesia. Sudrajat, Akhmad. 2008. Kompetensi Guru Pada Sekolah Standar Nasional. (http:/ akhmadsudrajat.wordpress.com.2008). Diakses tanggal 3 April 2011. Sudrajat, Akhmad. 2008. Model Penyelenggaraan Sekolah Kategori Mandiri/Sekolah Standar Nasional., Jakarta: Direktorat Pembinaan Sekolah Menengah Atas. Dirjen Manajemen Pendidikan Dasar dan Menengah. Depdiknas. (http:// akhmadsudrajat.wordpress.com.2008). Diakses tanggal 3 April 2011. Sugiyono. 2007. Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R&D. Bandung: Alfabeta. Sugiyono. 2009. Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R&D. Bandung: Alfabeta. Sukardi. 2006. Penelitian Kualitatif-Naturalistik dalam Pendidikan. Yogyakarta: Usaha Keluarga. Sukmadinata, Nana Syaodih. 2001. Pengembangan Kurikulum, Teori dan Praktek. Bandung : PT Remaja Rosdakarya. Sukmadinata, Nana Syaodih. 2007. Metode Penelitian Pendidikan. Bandung: PT. Remaja Rosdakarya. Suparman, Atwi. 2005. Desain Instruksional. Jakarta: PAU-PPAI. Susilo, Muhammad Joko, 2007. Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan Manajemen Pelaksanaan dan Kesiapan Sekolah Menyongsongnya. Yogyakarta : Pustaka Pelajar. Susilo, Muhammad Joko. 2009. Gaya Belajar Menjadikan Anak Pintar. Yogyakarta: PINUS. Sutopo, HB. 2002. Metode Penelitian Kualitatif dan R & D. Bandung: Alfabeta. Uno, Hamzah B. 2007. Model Pembelajaran Menciptakan Proses Belajar Mengajar yang kreatif dan Efektif. Jakarta: Sinar Grafika Offsset. Wena, Made. 2009. Strategi Pembelajaran Inovatif Kontemporer; Suatu Tinjauan Konseptual Operasional. Jakarta: Bumi Aksara. Yulianti, Lia. 2009. Unsur-unsur Pembelajaran. (http://gurulia.wordpress.com/ 2009/03/25/unsur-unsur pembelajaran). Diakses tanggal 23 Agustus 2010.en_US
dc.identifier.issn1907-4034
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11617/3156
dc.description.abstractThe objective of the study is to describe the characteristic of economy learning management at SMP Negeri 1 Ngrampal Sragen. Specifically, the objectives of the study are: 1) to describe the characteristics of teachers’ activities in teaching Economy; 2) to describe the characteristics of students’ activities in learning Economy; and 3) to describe the characteristics of teacher-students interaction in learning Economy. It is qualitative research using ethnography design to understand the view point of SMP Negeri 1 Ngrampal Sragen regarding the characteristics of teachers’ activities in teaching Economy, the characteristics of students’ activity in learning Economy, and the characteristics of teacher-student interaction in learning Economy. The techniques of collecting data are observation, interview, and document. The data are analyzed through data reduction, data display, and drawing conclusion and its verification. The result of the study shows that: 1) the characteristics of teachers’ activities in teaching Economy can be viewed from planning conducted by teacher, in which they prepare learning material and tools, in implementing learning by using various methods of teaching, and evaluation by conducting tests, 2) the characteristics of students’ activities in learning Economy can be seen from learning activity divided into two sessions that are review and practice demanding active participation of students and discussion session followed by presentation, 3) the characteristics of teacherstudent interaction can be seen from pre-learning to closing containing interaction about the material.en_US
dc.publisherUniversitas Muhammadiyah Surakartaen_US
dc.subjectlearningen_US
dc.subjectmanagementen_US
dc.subjectnational standard schoolen_US
dc.titlePengelolaan Pembelajaran Ekonomi Sekolah Standar Nasionalen_US
dc.typeArticleen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record