• Login
    View Item 
    •   Home
    • Proceedings
    • Prosiding The National Conference on Management and Business (NCMAB)
    • Seminar Nasional dan Call for Papers SANCALL 2014
    • View Item
    •   Home
    • Proceedings
    • Prosiding The National Conference on Management and Business (NCMAB)
    • Seminar Nasional dan Call for Papers SANCALL 2014
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Perancangan Model Kebijakan Guna Peningkatan Transaksi yang Syar’i pada Perbankan Syariah (Studi Kasus pada Bank Syariah di Tangerang Selatan)

    Thumbnail
    View/Open
    29-Perancangan Model Kebijakan Guna Peningkatan Transaksi Yang Syar_i Pada Perbankan Syariah -Rifzaldi Nasri dan Nuraini (225-230).pdf (501.6Kb)
    Date
    2014-07
    Author
    Nasri, Rifzaldi
    Nuraini
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    The purpose of this study is to design a model / policy improvements in order to improve services to the community in Syar'i transact. and socialization model / policy improvements to Islamic banking in the South Tangerang is expected to be input in order to improve service to the bank. Design / methodology / approach: to be used in this study were interviews and Focus Group Discussion (FGD) to several speakers from the Islamic banking. Findings-results / findings from this study was the difference in policies and tips provided by banks - Islamic banks but have the common goal of improvement Sharai transactions, an increase in public interest in the products of Islamic banks, improvement of banking services to customers., And Improvement over the amount and type of bank financing products Keywords: Islamic Banking, models, policies, Transactions Syar'i Tujuan dari penelitian ini adalah merancang model/kebijakan perbaikan guna peningkatan pelayanan kepada masyarakat dalam bertransaksi secara Syar’i. dan Sosialisasi model/kebijakan perbaikan tersebut kepada perbankan syariah di Tangerang Selatan yang diharapkan dapat menjadi masukan guna peningkatan pelayanan pada bank tersebut. Design/Metodologi/pendekatan: yang akan digunakan dalam penelitian ini adalah metode wawancara dan Focus Group Discussion (FGD) kepada beberapa nara sumber dari pihak perbankan syariah. Temuan- hasil/temuan dari penelitian ini adalah adanya perbedaan kebijakan dan kiat yang dilakukan bank – bank syariah namun memilki kesamaan tujuan yaitu peningkatan transaksi yang syar’i, peningkatan minat masyarakat atas produk bank syariah, peningkatan pelayanan bank terhadap nasabah., dan Peningkatan atas jumlah dan jenis produk pembiayaan bank
    URI
    http://hdl.handle.net/11617/4665
    Collections
    • Seminar Nasional dan Call for Papers SANCALL 2014

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    Publikasi IlmiahCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    Login

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV