Show simple item record

dc.contributor.authorSupriyanto, Bagus
dc.contributor.authorSari, Shinta Permata
dc.date.accessioned2019-07-09T02:39:31Z
dc.date.available2019-07-09T02:39:31Z
dc.date.issued2019-06
dc.identifier.citationAisy, D.R. & Mawardi, I. 2016. Faktor-Faktor yang Mempengaruhi Pertumbuhan Aset Bank Syariah di Indonesia Tahun 2006-2015. Jurnal Ekonomi Syariah Teori dan Terapan, Vol. 3, No. 3 (Maret): pp. 249-265. ISSN: 2407-1943. Antonio, M.S. 2000. Bank Syariah: Suatu Pengenalan Umum. Jakarta: Tazkia Institute. Antonio, M.S. 2001. Bank Syariah dari Teori ke Praktek. Jakarta: Gema Insani Press. Arif, M.N.R.A. 2010. Efektifitas Biaya Promosi dan Biaya Diklat Terhadap Penghimpunan Dana Pihak Ketiga di Bank Syariah. Jurnal Ilmiah Ekonomi Bisnis, Vol. 15, No. 3. ISSN: 0853-862X. Arifin, M. & Nasution, B. 2015. The Dynamics Study of Regulations on Syariah Banking Indonesia. International Journal of Humanities and Social Science, Vol. 5, No. 3 (March): pp. 237-242. ISSN: 2220-8488. Assauri, S. 2011. Manajemen Pemasaran. Jakarta : RajaGrafindo Persada. Bank Indonesia. 2012. Outlook Perbankan Syariah Indonesia 2012. Cleopatra, Y.W. 2008. Faktor-Faktor yang Mempengaruhi Pertumbuhan Aset Perbankan Syariah di Indonesia Jurnal Ekonomi dan Bisnis, Vol. 5, No. 1. Fauzi. I.A. 2011. Faktor-Faktor yang Mempengaruhi Pertumbuhan Aset Pada Koperasi Jasa Keuangan Syariah Berkah Madani. Skripsi S1 Fakultas Syariah dan Hukum Universitas Islam Negeri Syarif Hidayatullah Jakarta, Tidak dipublikasikan. Gomes, F.C. 2003. Manajemen Sumber Daya Manusia. Yogyakarta: Andi Offset. Lestari, P. 2009. Efektivitas Pengaruh Besaran Biaya Promosi Dalam Penghimpunan Dana Pihak Ketiga. Al-Iqtishad, Vol. I, No. 2 (Juli): pp. 1-32. ISSN: 2087-135X. Moekijat. 1997. Administrasi Perkantoran. Bandung: Mandar Maju. Nur, A.W. 2007. Strategi Membumikan Ekonomi Islam di Indonesia. La_Riba, Vol. 1, No. 2: pp. 169-186. ISSN: 1978-6751. doi: https://doi.org/10.20885/lariba.vol1.iss2.art2. Pratiwi, S. L. & Cahyono, H. 2018. Pengaruh Pendidikan dan Pelatihan Terhadap Peningkatan Kualitas SDM Bank Syariah Pada Bank Syariah Mandiri KCP Lamongan. Jurnal Ekonomi Islam, Vol. 1, No. 2: pp. 145-153. http://journal.unesa.ac.id/index.php/jie. Purboastuti, N., Anwar, N. & Suryahani, I. 2015. Pengaruh Indikator Utama Perbankan Terhadap Pangsa Pasar Perbankan Syariah. JEJAK Journal of Economics and Policy. Vol. 8. No. 1: pp. 13-22. ISSN: 1979-715X. doi: 10.15294/jejak.v8i1.3850. Putra, D.E. 2017. Faktor-Faktor yang Mempengaruhi Tingkat Pertumbuhan Total Aset Perbankan Syariah di Indonesia Periode 2011-2015. Skripsi S1 Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Islam Negeri Syarif Hidayatullah Jakarta. url: http://repository.uinjkt.ac.id/dspace/handle/123456789/35501. Rabaa, B. & Younes, B. 2016. The Impact of The Islamic Banks Performances on Economic Growth: Using Panel Data. International Journal Of Economics And Finance Studies, Vol. 8, No. 1: pp. 101-111. ISSN (Online): 1309-8055 Rahayu, F. & Cahyono, H. 2018. Pengaruh Pelatihan dan Pengembangan Sumber Daya Manusia Terhadap Peningkatan Etos Kerja Islami Karyawan Bank Syariah Bukopin Cabang Darmo Surabaya. Jurnal Ekonomi Islam, Vol. 1, No. 2: pp. 38–45. http://journal.unesa.ac.id/index.php/jie. Retnadi, D. 2006. Perilaku Penyaluran Kredit Bank. Jurnal Kajian Ekonomi, Vol. 5. Rifin, A., Saptono I.T. & Dewati H.R. 2015. Pemilihan Metode Spin Off Unit Bisnis Syariah Dengan Pendekatan Analisa Faktor (Studi Kasus PT. BNI Syariah dan PT. Bank Syariah BRI). Jurnal Al-Muzara’ah. Vol. 3, No. 2: pp. 123-135. ISSN: 2337-6333. Rosyadi, S. 2018. Revolusi Industri 4.0: Peluang dan Tantangan bagi Alumni Universitas Terbuka. Artikel diunduh dari: https://www. researchgate. net/publication/revolusi-industri-40 , diakses pada tanggal 10 Februari 2019. Schawab, K. 2017. The Fourth Industrial Revolution. New York: Crown Business Press. Solihatun. 2014. Analisis Non Performing Financing (NPF) Bank Umum Syariah Di Indonesia Tahun 2007–2012. Jurnal Ekonomi Pembangunan, Vol. 12, No.1 (Juni): pp. 57-68. Sudarsono, H. 2017. Analisis Pengaruh Kinerja Keuangan terhadap Profitabilitas Bank Syariah di Indonesia. Economica: Jurnal Ekonomi Islam, Vol. 8, No. 2: pp. 175-203. ISSN: 2085-9325. doi: http://dx.doi.org/ 10.21580/economica.2017.8.2.1702 Swastha, B. & Handoko, T.H. 2002. Manajemen Pemasaran, Edisi Kedua, Cetakan Kedelapan. Jakarta : Penerbit Liberty. Syafrida, I. & Abror, A. 2011. Faktor-Faktor Internal dan Eksternal yang Mempengaruhi Pertumbuhan Aset Perbankan Syariah di Indonesia. Jurnal Ekonomi dan Bisnis, Vol. 10, No. 1 (Juni): pp. 19-34. ISSN: 1412-2774. doi: http://dx.doi.org/10.32722%2Feb.Vol10.No.1.2011.pp. Undang-Undang Nomor 10 Tahun 1998 Tentang Perbankan. Undang-Undang Nomor 21 Tahun 2008 Tentang Perbankan Syariah. Widarti, W. 2014. Sumber Daya Manusia Bank Syariah. Artikel diunduh dari: https://wiwitwidarti.wordpress.com/, diakses 02 Januari 2019. Yunita, R. 2014. Faktor-Faktor yang Mempengaruhi Tingkat Profitabilitas Perbankan Syariah di Indonesia (Studi Kasus pada Bank Umum Syariah di Indonesia Tahun 2009 –2012). Jurnal Akuntansi Indonesia, Vol. 3, No. 2 (Juli): pp. 143 – 160. ISSN: 0216-6747.id_ID
dc.identifier.issn2685-1474
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11617/11102
dc.description.abstractThe development of islamic banking is interesting to observe interm of the increasing number of islamic commercial banks over the past decade. Islamic commercial banks should be able to present their professional services in order to manage people's funds through assets owned by banks. This study aims to analyze the effect of internal factors, such as profit sharing, promotion, training, non-performing financing, return on assets, financing to deposit ratio and the number of offices to the growth of Islamic commercial bank assets. The population of this study are all islamic commercial banks in Indonesia. The samples of this study are islamic commercial bank registered on the Otoritas Jasa Keuangan in 2009-2018, and obtained six islamic commercial banks as the samples using purposive sampling methods. Hypothesis testing is done by multiple linear regression analysis. The results show that promotion, non-performing financing and financing to deposit ratio has affect to the growth of islamic commercial bank assets, while profit sharing, training, return on assets and the number of offices have no affect to the growth of Islamic commercial bank assets.id_ID
dc.language.isootherid_ID
dc.publisherProsiding Seminar Bisnis Magister Manajemen (SAMBIS) 2019id_ID
dc.titleFaktor-Faktor Internal yang Mempengaruhi Pertumbuhan Aset Bank Umum Syariah di Indonesia selama Satu Dekade (2009-2018)id_ID
dc.typeArticleid_ID


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record