dc.identifier.citation | Ishihara, Noriko and Andrew D Cohen. 2010. Teaching and Learning Pragmatics. London: Pearson. Knowles, Murray & Malmkjær, Kirsten. 1996. Language control in children’s literature. London: Rourledge. Lorenzo, Fransisco. 2008. Instructional discourse in bilingual settings. An empirical study of linguistic adjusments in content and language integrated learning. Language Learning Journal. Vol. 36.No.1,pp. 21-33. Mills, Sara. 2003. Gender and Politeness. Cambridge: Cambridge University Press. Mullamaa, Kristina. 2010. Going 100% on-line with language courses: possible?. Journal of Language Teaching and Research. Vol.1. No.5, pp. 531-539 Oatey, Helen Spencer (ed).2000. Culturally Speaking: Culture, Communication and Politeness Theory. London: Continuum Olijade, Stephen Billy. 2010. A critical assessment of the cultural content of two primary English textbooks used in Nigeria. Journal of Language Teaching and Research. Vol.1. No.5, pp. 656-661 Steinberg, Danny, D., Nagata, Hiroshi & Aline, David, P. 2001. Psycholinguistics: language, mind and world. London: Longman. Thomas, J. 1996. Meaning in Interaction: An Introduction to Pragmatics. London: Longman Wardhaugh, R. 1998. An Introduction to Sociolinguistics. Cambridge: Blackwell. Wierzbicka, Anna. 1997. Understanding cultures through their key words. English, Russian, Polish, German, and Japanese. Oxford: Oxford University Press. Wierzbicka, Anna. 2003. Cross Cultural Pragmatics. New York: Mouton de Gruyter. Xiaomei, Yang. 2010. Address forms of English: rules and variations. Journal of Language Teaching and Research. Vol.1. No.5, pp.743-745 Xiaoqing Jiang. 2010. A case study of teacher’s politeness in EFL class. Journal of Language Teaching and Research. Vol.1. No.5, pp. 651-655 | en_US |
dc.description.abstract | Sebagai mahkluk yang dianugerahi akal dan ilmu, manusia
memperoleh bahasanya melalui sebuah proses yang lebih panjang
dibandingkan dengan binatang yang memperoleh bahasa mereka
dalam satu paket penciptaan. Seekor bayi kambing, misalnya, dalam
hitungan detik setelah dilahirkan oleh induknya akan serta merta
memiliki kemampuan berkomunikasi dengan induknya. Sementara
itu, bayi manusia memerlukan waktu sekitar empat sampai lima tahun
untuk mendapatkan sebuah alat komunikasi yang berbentuk bahasa
dengan kualitas seperti yang dimiliki oleh para penutur dewasa. Pada
usia ini anak manusia telah mendapatkan kemampuan untuk
mengolah tata gramatika dan kosa kata untuk menyusun kalimat
dengan beragam konstruksi (Steinberg, Nagata & Aline, 2001). | en_US |