Show simple item record

dc.contributor.authorDjatmiko
dc.date.accessioned2013-09-02T08:24:17Z
dc.date.available2013-09-02T08:24:17Z
dc.date.issued2013-03-01
dc.identifier.citationIshihara, Noriko and Andrew D Cohen. 2010. Teaching and Learning Pragmatics. London: Pearson. Knowles, Murray & Malmkjær, Kirsten. 1996. Language control in children’s literature. London: Rourledge. Lorenzo, Fransisco. 2008. Instructional discourse in bilingual settings. An empirical study of linguistic adjusments in content and language integrated learning. Language Learning Journal. Vol. 36.No.1,pp. 21-33. Mills, Sara. 2003. Gender and Politeness. Cambridge: Cambridge University Press. Mullamaa, Kristina. 2010. Going 100% on-line with language courses: possible?. Journal of Language Teaching and Research. Vol.1. No.5, pp. 531-539 Oatey, Helen Spencer (ed).2000. Culturally Speaking: Culture, Communication and Politeness Theory. London: Continuum Olijade, Stephen Billy. 2010. A critical assessment of the cultural content of two primary English textbooks used in Nigeria. Journal of Language Teaching and Research. Vol.1. No.5, pp. 656-661 Steinberg, Danny, D., Nagata, Hiroshi & Aline, David, P. 2001. Psycholinguistics: language, mind and world. London: Longman. Thomas, J. 1996. Meaning in Interaction: An Introduction to Pragmatics. London: Longman Wardhaugh, R. 1998. An Introduction to Sociolinguistics. Cambridge: Blackwell. Wierzbicka, Anna. 1997. Understanding cultures through their key words. English, Russian, Polish, German, and Japanese. Oxford: Oxford University Press. Wierzbicka, Anna. 2003. Cross Cultural Pragmatics. New York: Mouton de Gruyter. Xiaomei, Yang. 2010. Address forms of English: rules and variations. Journal of Language Teaching and Research. Vol.1. No.5, pp.743-745 Xiaoqing Jiang. 2010. A case study of teacher’s politeness in EFL class. Journal of Language Teaching and Research. Vol.1. No.5, pp. 651-655en_US
dc.identifier.isbn978-979-1032-99-5
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11617/3460
dc.description.abstractSebagai mahkluk yang dianugerahi akal dan ilmu, manusia memperoleh bahasanya melalui sebuah proses yang lebih panjang dibandingkan dengan binatang yang memperoleh bahasa mereka dalam satu paket penciptaan. Seekor bayi kambing, misalnya, dalam hitungan detik setelah dilahirkan oleh induknya akan serta merta memiliki kemampuan berkomunikasi dengan induknya. Sementara itu, bayi manusia memerlukan waktu sekitar empat sampai lima tahun untuk mendapatkan sebuah alat komunikasi yang berbentuk bahasa dengan kualitas seperti yang dimiliki oleh para penutur dewasa. Pada usia ini anak manusia telah mendapatkan kemampuan untuk mengolah tata gramatika dan kosa kata untuk menyusun kalimat dengan beragam konstruksi (Steinberg, Nagata & Aline, 2001).en_US
dc.publisherUniversitas Muhammadiyah Surakartaen_US
dc.subjectBahasa Indonesiaen_US
dc.titleKesantunan Berbahasa Dalam Perspektif Pembelajaran Bahasaen_US
dc.typeArticleen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record