dc.identifier.citation | Arifin, Freddy. 2014. “Organizational Culture. Transformational Leadership, Work Engagement and Teacher’s Performance : Test of Model”. International Journal of Education and Research vol 2 No.1 January 2014 Basikin. 2010. “English teacher’s work engagement among critiques of low professional competence in Indonesia”. Faculty of Languages and ArtsYogyakarta State University. Day1oglu, Maltem dan Serap Turut-Asik. 2004. Gender Differences in Academic Performance in a Large Public University in Turkey. Economic Research Center Middle East Technical University Ankara 06531 Turkey. Goldhaber, Dan D dan Dominic J Brewer. 1994. Evaluating the Effect of Teacher Degree Level on Educational Performance. Develompents in school finance. Henry, JF.. 2006. “Management Control Systems and Strategy: A Resource-based Perspective”. Accounting, Organizations and Society. Vol. 31, No. 4, pp. 529-558. Hoigaard, Rune. dkk. 2012. “Newly qualified teachers’ work engagement and teacher efficacy influences on job satisfaction, burnout, and the intention to quit”. European Journal of Teacher Education,35:3, 347-357 Igwebuike, Thomas. Dkk. 2013. Interactive influence of experience, qualification, andgender on elementary school teachers’ attitudes towardsexternal supervision of instruction. International Journal of research studies in education July 2013, volume 2 number 3 , 3-13. Kementrian pendidikan nasional. 2012. Hasil Uji Kompetensi guru ekonomi. http://ukg.kemdikbud.go.id/info/?id=grafikpelaksanaan&jenis=ncombo& level=1&gdx=373&idx=3 (diakses tanggal 18 Juli 2014) Lekatompessy, Janjti Eduard. 2012. “Peran Sistem Pengendalian Manajemen Dalam Meningkatkan Kinerja Perusahaan: Analisis Kontinjensi dan Resource-Based View”. Disertasi : Program Studi Doktor Ilmu Ekonomi Universitas Diponegoro. Murat, Akatas. Dkk. 2013. Gender and Experience as peedictor of biology teachers Education Process Self-Efficacy Perception And Perception Of Responsibility From Student Success. International Journal on new trends in education and their implicatins: July 2013 Volume: 4 issue 3 Article:5 ISSN 1309-6249 Penilaian Kinerja Guru. Direktorat Tenaga Kependidikan Departemen Pendidikan Nasional. 2008. Diperbanyak oleh Kemendikbud Peraturan Menteri Pendidikan Nasional nomor 16. 2007 tentang standar kualifikasi akademik dan kompetensi guru. Jakarta : 2007 Undang-Undang Republik Indonesia nomor 14. 2005. Tentang guru dan dosen. Jakarta : 2005 Usman, Husaini. 2009. Manajemen Teori, Praktik, Dan Riset Pendidikan. Jakarta: PT Bumi Aksara Yemisi, Afolabi Comfort. 2012. The Influence of Gender, Age, Training and Experience on Teachers’ Motivation in Ado and Efon Local Government Areas, Ekiti State, Nigeria. Greener Journal of Educational Research ISSN: 2276-7789 Vol. 3 (3), pp. 138-143, May 2013. | in_ID |
dc.description.abstract | Penelitian ini bertujuan untuk menguji pengaruh pengalaman, jenis kelamin, dan
tingkat pendidikan guru terhadap kinerja guru ekonomi akuntansi. Populasi dari
penelitian ini terdiri dari guru-guru ekonomi akuntansi SMA/SMK di Kota
Salatiga, Kabupaten Semarang, dan Kota Semarang. Penelitian ini merupakan
penelitian sensus dimana semua populasi merupakan responden. Hasil penelitian
ini menunjukkan kinerja guru ekonomi/akuntansi tidak dipengaruhi oleh jenis
kelamin. Tingkat pendidikan berpengaruh signifikan terhadap kinerja guru
ekonomi. Meskipun pengalaman berpengaruh signifikan, hal tersebut hanya
terjadi pada guru dengan pengalaman yang rendah dan menengah, setelah
memiliki pengalaman lebih dari 10 tahun, kinerja guru ekonomi/akuntansi
cenderung menurun. | in_ID |