Show simple item record

dc.contributor.authorMamulati, Irman
dc.date.accessioned2016-06-22T06:54:19Z
dc.date.available2016-06-22T06:54:19Z
dc.date.issued2016-05-28
dc.identifier.citation. 2002. Al-Qur’an dan Terjemahnya. Al-Mizan Publishing House: Bandung. Audifax. 2008. Research. Sebuah Pengantar untuk “Mencari Ulang” Metodologi Penelitian dalam Psikologi. alasutra: Yogyakarta dan Bandung Adian, D. G. 2010. Pengantar Fenomenologi. Depok: Penerbit Koekoesan Burrell, G., dan G. Morgan. 1979. Sociological Paradigma and Organizational Analaysis. Elements of the sociology of corporate. By Arena Bogdan, R dan S. Taylor. 1993. Doing Field Research: Pratice and Meta-theory in Conterpoint, Jurnal of Management and Accounting Research Bertens, K. 1987. Fenomenologi Eksistensial. Jakarta: Gramedia Creswell, J. W. 2007. Qualitatif Inquiry and Research Design. Sage Publication, Inc Groenewald, T. 2004. A Phenomenological Research Design Illustrated. International Journal of Qualitative Methods, 3 (1)Ikatan Akuntansi Indonesia. 2009. Standar Akuntansi Keuangan. Salemba Empat: Jakarta Mamulati, I., I. Triyuwono dan A. D. Mulawarman. 2016. Fenomenologi Sumber Daya Manusia Sebagai Aset Intelektual Dalam Amal Usaha Muhammadiyah. Jurnal Akuntansi dan Investasi, 17 (1), 93-103. Muhajir, N. 2000. Metodologi Penelitian Kualitatif. Penerbit Rake Sarakin: Yogjakarta Moleong, L.J. 2006. Metode Penelitian Kualitatif. Bandung: ROSDA Moustakas, C. 1994. Phenomelogical Reseaech Methods. New Delhi: Sage Publications. Pimpinan Pusat Muhammadiyah, 2010. Anggaran Dasar dan Anggaran Rumah Tangga Muhammadiyah. Surya Sarana Grafika: Yogyakarta Prastowo, A. 2012. Metode Penelitian Kualitatif Dalam Perspektif Rancangan Penelitian. Jogjakarta: Ar Ruzz Media. Rahmanti, V. N. 2012. Sebuah Kajian Mengapa Akuntansi Syariah Masih Sulit Tumbuh Subur di Indonesia. Jurnal Akuntansi dan Investasi,13 (2), 161-179. Rapar, J.H. 1996. Pengantar Filsafat. Kanisius: Yogyakarta Sarantakos, S. 1993. Sosial Reserch. 2 nd . Sout Melbourne: Australia. Saifullah. 2015. Pergeseran Politik Muhammadiyah. Pustaka Pelajar: Yogyakarta Sanders, P. 1982. “Phenomenology: A New Way of Viewing Organizational Research”. Academy of Management Review. 7 (3), 353-360 Saerang, D., dan P. Elia. 2001. Accountability and Accounting in a Religius Organization: an Interactive Etnographic Study of the Pantecostal Chruch of Indonesia. Ph.D Dessertation, University Wallonggong Suwarjono. 2006. Teori Akuntansi Perakayasaan Laporan Keuangan. BPFE: Yogyakarta Sukuharsono, E.G. 2006. Alternatif Riset Kualitatif Sains Akuntansi: Biografi, Phenomenologi, Grounded Teory, Etrnografis Kritis, dan Studi Kasus. Analisis Makro dan Mikro: Jembatan Kebijakan Ekonomi Indonesia. 6 (2), 230-245. Sutopo, H. B. 2002. Metodologi Penelitian Kualitatif; Dasar Teori dan Terapannya dalam Penelitian. Surakarta: Sebelas Maret University Press. Smith, J.A. (Ed.). 2009. Psikologi kualitatif: Panduan praktis metode riset. Terjemahan dari Qualitative Psychology A Practical Guide to Research Method. Yogyakarta: Pustaka Pelajar. Statuta Universitas Muhammadiyah Maluku Utara. 2006. UMMU Press: Ternate. Luayyi, S. 2014. Akuntansi Syariah. Makna Aset dan Bentuk Pelaporannya dari Kaca Mata Pondok Pesantren. Kediri: Dimar Intermesia. Wulandari, P. P. 2011. Mengungkap Akuntansi Pemain Sepak Bola sebagai Aset Klub. MSA Tesis, Universitas Brawijaya Widati, S., I. Triyuwono dan E. G. Sukoharsono. 2011. Wujud, Makna dan Akuntabilitas “Amal Usaha” sebagai Aset Ekonomi Organisasi Regius Feniminis. Jurnal Akuntansi Multipadigma, 2 (3): 540-369. Triyuwono, I. 2009. Perspektif, metodologi, dan Teori Akuntansi Syariah. Jakarta: Rajawali Pers.in_ID
dc.identifier.issn2460-0784
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11617/7352
dc.description.abstractAmal usaha as enonomic asset based community. The objective of this research is to revealer meaning of amal usaha as an economic asset-based community in Amal Usaha Muhammadiyah. This Research uses qualitative paradigm by method of interpretive phenomenology to interpret amal usaha as an economic asset based-mankind. The result of research show that meaning amal usaha as economic asset-based mankindis: the first, as a means ofpropaganda. Second, asa means of improving intellectual community. Third, as organizational asset. On that score, charitable of effort is means of propaganda improving intellectual community and also Muhammadiyah organizational asset.in_ID
dc.language.isoidin_ID
dc.publisherUniversitas Muhammadiyah Surakartain_ID
dc.subjectAmal usahain_ID
dc.subjectmeans of propagandain_ID
dc.subjectimproving intellectual communityin_ID
dc.subjectmuhammadiyah organizational assetin_ID
dc.subjectFenomenologyin_ID
dc.title“Amal Usaha” Sebagai Aset Ekonomi Berbasis Keummatanin_ID
dc.typeArticlein_ID


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record