Search
Now showing items 1-6 of 6
A Location-Allocation Model For Relief Distribution and Victim Evacuation
(Proceeding,3rd International Seminar on Industrial Engineering and Management, 2009-12-10)
One stage of disaster relief operations (DRO) is dealing with disaster response, an aspect of which is logistics. This paper firstly presents previous work on logistics in this area, particularly that which relates to ...
On Multiple Criteria Financial Resource Allocation in Higher Education Institutions
(2007)
The increasing competition among higher education organisations, along with financial support from government that is gradually reduced on one hand and the increasing expenditure of higher education on the other hand, has ...
IMPLEMENTASI TOTAL QUALITY MANAGEMENT DAN ANALISIS SWOT (Kasus di STMIK “AUB Surakarta)
(2003-12-12)
Tujuan penulisan ini memberikan masukan bagi STMIK AUB, untuk merespon persaingan pendidikan saat ini. STMIK AUB yang berdiri dan dioperasionalkan ibarat bayi yang baru lahir, maka perlu strategi dan analisis agar dapat ...
EVALUASI KONSUMEN DI "RM. PAK KARDI" PEMALANG DENGAN ANALISIS DISKRIMINAN
(Jurusan Teknik Industri Fakultas Teknik Universitas Muhammadiyah Surakarta, 2003-04-01)
Penelitian ini bertujuan mengetahui apakah ada perbedaan yang siqnifikan dalam variabel dependen (Y) yang meliputi konsumen sering Beli (YO), Cukup (Y I) dan Jarang Beli (Y2), serta bertujuan mengetahui perilaku konsumen ...
PERANCANGAN SISTEM INFORMASI PERGURUAN TINGGI DENGAN OBJECT ORIENTED DESIGN DI KOTA SURAKARTA
(2003-12)
Perancangan sistem bisa merupakan suatu alat pendeteksi implementasi dan untuk memudahkan dalam menggambarkan dan menjelaskan bagaimana sistem akan bekerja. Object Oriented Design (OOD) adalah metode untuk memodelkan ...
Menghasilkan Produk Sesuai Keinginan Konsumen dengan Conjoint Analysis (Kasus di CV. Puspita Sari Karanganyar)
(Fakultas Sains dan Teknologi UIN Sunan Kalijaga Yogyakarta, 2009-04-01)
The purpose of the study is to develop a product which is suitable with consumer's preference. The product is commensurate with consumer's need, the level of attribute, composition, ...