Show simple item record

dc.contributor.authorGhifari, Muhammad
dc.contributor.authorMustika, Viska Erma
dc.contributor.authorRosidah, Hafizh Khofaria
dc.contributor.authorKirana, Aulia
dc.date.accessioned2017-08-21T03:55:42Z
dc.date.available2017-08-21T03:55:42Z
dc.date.issued2017-04-29
dc.identifier.citationAdiarsi, G. R., Stellarosa, Y., & Silaban, M. W. (2015). Literasi media internet di kalangan mahasiswa. Humaniora, 6(4), 470-482. Alt, D. (2015). College students’ academic motivation, media engagement and fear of missing out. Computer in Human Behavior. 49., 111-119. APJII. (2016). Penetrasi dan perilaku pengguna internet Indonesia. Indonesia: APJII. Atanasova, A. (2016, November 06). Gender-specific behaviors on social media and what they  mean for online communication. Retrieved April 30, 2017, from Social Media Today: http://www.socialmediatoday.com/social-networks/gender-specific-behaviors-socialmedia-and-what-they-mean-online-communications Gong, W., Lim, P., & Zhu, F. (2015). Characterizing silent users in social media communities. Retrieved from International AAAI Conference on Web and Social Media: https://www. aaai.org/ocs/index.php/ICWSM/ICWSM15/paper/view/10462 Hussain, I. (2012). A study to evaluate the social media trends among university students. Social and Behavioral Sciences, 64, 639-645. Junco, R. (2014). Engaging students through social media: Evidance-based practices for use in student affairs. California: Josey-Bass. Luhmann, N. (2012). The evolution of information and communication technologies. In T. Pfeffer, Virtualization of universities : Digital media and the organization of higher education institutions (pp. 5-20). New York: Springer. Newhagen, J. E., & Bucy, E. P. (2004). Routes to media access. In E. P. Bucy, & J. E. Newhagen, Media access: social and psychological dimensions of new technology use (pp. 3-26). New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates. Nisiforou, E. A., & Laghos, A. (2015). Examining the effect of gender identity on the use of social media technology: A higher education approach. Journal of Arts and Humanities, 4(4), 16-32. Owusu-Acheaw, M., & Larson, A. G. (2015). Use of social media and its impact on academic performance of tertiary institution students: A study of students of of Koforidua Polytechnic, Ghana. Journal of Education and Practice, 6(6), 94-101. Ramasubbu, S. (2016, Juni 15). Does gender matter on social media. Retrieved April 30, 2017, from Huffingtonpost: http://www.huffingtonpost.com/suren-ramasubbu/does-gendermatter-on-soc_b_7591920.html Rowe, J. (2014). Student use of social media: When should the university intervene? Journal of Higher Education Policy and Management, 36(3), 241-256. van Dijck, J. (2013). The culture of connectivity: A critical history of social media. New York: Oxford University Press. Wang, Q., Chen, W., & Liang, Y. (2011, January 11). The effects of social media on college students. Retrieved April 27, 2017, from Johnson & Wales University: http://scholarsarchive.jwu. edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1004&context=mba_student Zolkepli, I. A., & Kamarulzaman, Y. (2015). Social media adoption : The role of media needs and innovation characteristics. Computers in Human Behavior, 43, 189-209.in_ID
dc.identifier.isbn978-602-361-068-6
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11617/9280
dc.description.abstractTujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui pemanfaatan media sosial oleh mahasiswa serta untuk mengetahui usia awal mahasiswa dalam menggunakan media sosial. Metode penelitian dilakukan dengan pendekatan kualitatif terhadap 209 responden dengan kriteria subjek mahasiswa aktif Universitas Muhammadiyah Surakarta, aktif menggunakan internet, dan memiliki media sosial. Data dikumpulkan dengan menggunakan kuesioner rating scales dimana mahasiswa diminta untuk memberikan rating pada 8 aktivitas yang biasa dilakukan oleh mahasiswa dalam menggunakan media sosial, serta usia awal mahasiswa dalam menggunakan media sosial. Analisis yang digunakan adalah analisis deskriptif. Data hasil penelitian menunjukkan pemanfaatan mahasiswa dalam mengakses media sosialnya cenderung dominanpada fungsi sosial. Akan tetapi bila memperhatikan urutan prioritas, responden lebih mengoptimalkan pemenuhan fungsi informasi. Pilihan aktivitas responden perempuan dalam menggunakan media sosial menunjukkan ciri aktivitas aktif, sedangkan responden laki-laki mayoritas menunjukkan ciri aktivitas pasif.in_ID
dc.language.isoidin_ID
dc.publisherMuhammadiyah University Pressin_ID
dc.subjectakses internetin_ID
dc.subjectmahasiswain_ID
dc.subjectmedia sosialin_ID
dc.titlePemanfaatan Media Sosial Oleh Mahasiswa Universitas Muhammadiyah Surakartain_ID
dc.typeArticlein_ID


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record