Show simple item record

dc.contributor.authorSK, Mulyadi
dc.contributor.authorPrimasari, Febriana
dc.date.accessioned2014-09-29T09:13:14Z
dc.date.available2014-09-29T09:13:14Z
dc.date.issued2014-07
dc.identifier.citationArikunto. 2005. Metode Penelitian Kualitatif. Jakarta: Sagung Seto. Consuelo. 2006. Pengantar Metode Penelitian. Jakarta: UI Press. Darmono. 2006. Manajemen dan Tata Kerja Perpustakaan Sekolah. Jakarta: Grasindo. Depdikbud. 2006. Pengantar Ilmu Perpustakaan. Jakarta: Sagung Seto. Djiwandono. 2005. Evaluasi Belajar dan Pembelajaran. Jakarta: Bumi Aksara. Gino, Dkk. 2006. Belajar dan Pembelajaran I. Surakarta : Universitas Sebelas Maret Surakarta Press Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan Universitas Sebelas Maret Surakarta. Harahap, Basyral Hamidy. 2006. Kiprah Kepustakaan (Seperempat Abad Ikatan Journal of educational media and library science. March, 30, 2009. pp. 130-145. Ibrahim Bafadal. 2005. Pengelolaan Perpustakaan Sekolah. Jakarta : Bumi Aksara. Lucas, Linda. (2005). Library damage resulting from the 2004 Indian Ocean earthquake. Martoatmojo, Karmidi. 2005. Manajemen Perpustakaan Khusus. Jakarta : Universitas Terbuka. Mbulu. 2006. Peranan Perpustakaan Sekolah. Jakarta: Yudhistira. Muhammad Nuh. 2012. Februari 2. Mendiknas Anggaran Pendidikan Daerah. Detiknews. Moleong, Lexy J. 2006. Metodologi Penelitian Kualitatif. Bandung: Remaja Rosdakarya. Nasution. 2005. Pelayanan Perpustakaan. Yogyakarta : Kanisius Noerhayati. 2000. Pengelolaan Perpustakaan . Bandung : Alumni. Perpustakaan Nasional RI. 2007. Perpustakaan Sekolah : Suatu Petunjuk Membina, Memakai, dan Memelihara Perpustakaan di Sekolah. Jakarta: Perpusnas RI. Rohanda. 2000. Aksentuasi Perpustakaan dan Pustakawan. Jakarta : Ikatan Pustakawan Indonesia Soejono Trimo. 2005. Pedoman Pelaksanaan Perpustakaan. Bandung : Remaja Karya. Sofa. 2008. Keberadaan Perpustakaan Sekolah sebagai Sumber Belajar. Jakarta: Yudhistira. Spradley. 1997. Metode Penelitian Kuantitatif dan Kualitatif. Jakarta: Kencana. Sri Suharmini. 2006. Perpustakaan dan Kepustakawanan Indonesia. Jakarta : Universitas Terbuka. Sudjana. 2005. Evaluasi Belajar Siswa. Jakarta: Yudhistira. Sugiyanto. 2006. Tinjauan Kultural Terhadap Kepustakawanan (Inspirasi dari Sebuah Karya Umberto Uco). Jakarta : Sagung Seto. Sugiyono. 2006. Memahami Penelitian Kualitatif. Bandung: Alfabeta. Suhendar, Yaya. 2007. Pedoman Penyelenggaraan Perpustakaan Sekolah. Jakarta: Kencana. Suherman. 2009. Perpustakaan sebagai Jantung Sekolah. Bandung: MQS Publising. Sukidin, dkk. 2002. Cara Menganalisis Data Kualitatif. Jakarta: Yudhistira Sulistyo, Basuki. 2009. Pengantar Ilmu Perpustakaan. Jakarta : Universitas Terbuka. Supriyanto, Dkk. 2006. Aksentuasi Perpustakaan dan Pustakawan. Jakarta: Ikatan Perpustakaan Indonesia. Sutarno, NS. 2005. Perpustakaan dan masyarakat. Jakarta : Yayasan Obor Indonesia Sutopo HB. 2002. Metodologi Penelitian Kualitatif, Dasar Teori dan Terapannya dalam Penelitian. Surakarta: UNS Press. Sutratinah Tirtonego. 2006. Proses Belajar Mengajar di Sekolah. Jakarta: Rineka Cipta. Syaiful Bahri Jamarah. 2006. Upaya Meningkatkan Prestasi Belajar Siswa. Yogyakarta: Kanisius. Teguh Yudi. 2009. Peran Perpustakaan Sekolah dalam Mencetak Siswa Berprestasi. Universitas Negeri Malang: Jurnal Pustakawan. W S. Winkel. 2005. Belajar dan Pembelajaran dalam Pencapaian Prestasi. Jakarta : Sagung Seto Zulfikar Zen. 2006. Manajemen Perpustakaan. Jakarta: Sagung Seto.en_US
dc.identifier.issn2406-8012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11617/4877
dc.description.abstractThe utilization existence of the library as a resource center for students in elementary school is a necessity that needs to be examined. Although the school does not have the personnel in charge of taking care of a special library, but it can be handled by a designated teacher under the control of the principal to optimize he library utilization. The effectiveness of implementation will have an impact on the growth of like reading in the school library for students on one hand also creativity of teachers in using library as a learning resource for certain theme, so that students want to come or use to the school library. There is a prediction that the utilization of school library is able to increase the student achievement.en_US
dc.publisherUniversitas Muhammadiyah Surakartaen_US
dc.subjectlibrariesen_US
dc.subjectlearning sourcesen_US
dc.subjectacademic achievementen_US
dc.titleImplementasi Perpustakaan Sekolah sebagai Sumber Belajar dalam Meningkatkan Prestasi Belajar Siswaen_US
dc.typeArticleen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record