• Login
    View Item 
    •   Home
    • Terbitan Berkala Ilmiah (Journal)
    • Jurnal Ekonomi Pembangunan*
    • Volume 15, No. 2, Desember 2014
    • View Item
    •   Home
    • Terbitan Berkala Ilmiah (Journal)
    • Jurnal Ekonomi Pembangunan*
    • Volume 15, No. 2, Desember 2014
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Profitabilitas dan Efisiensi Usahatani Bawang Merah

    Thumbnail
    View/Open
    02-Imron.pdf (386.6Kb)
    Date
    2014-12
    Author
    Rosyadi, Imron
    Purnomo, Didit
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    The purpose of this research is to determine and analyze the profitability and performance of onion farming marketing margins; analyze and know the parts of prices received by farmers and analyze the efficiency of onion farming in the district of Brebes. Samples taken in this study is 30 onion farmers in the district of Brebes, who settled in six villages, each village was taken 5 farmers as the research sample. These results indicate that the location of onion farming research does not provide benefits significantly to the household economy of farmers. Higher selling prices at the retail level and supermarkets do not have a significant impact on the level of profits of farming in the study area. Farming is done by farmers in the study area is inefficient. Onion marketing chain in the study area is relatively long, which consists of 4 lines of marketing. Tujuan penelitian ini menentukan dan menganalisis profitabilitas dan kinerja margin pemasaran pertanian bawang; menganalisis dan mengetahui bagian dari harga yang diterima oleh petani/ saham petani) dan menganalisis efisiensi pertanian bawang di Kabupaten Brebes. Sampel yang diambil dalam penelitian ini adalah 30 petani bawang di Kabupaten Brebes, yang menetap di enam (6) desa, setiap desa diambil 5 petani sebagai sampel penelitian. Hasil penelitian menunjukkan bahwa lokasi penelitian pertanian bawang tidak memberikan manfaat signifikan (menguntungkan) terhadap ekonomi rumah tangga petani. Harga jual yang lebih tinggi di tingkat eceran dan supermarket tidak memiliki dampak yang signifikan pada tingkat keuntungan pertanian di daerah studi. Pertanian bawang yang dilakukan oleh petani dalam wilayah penelitian, tidak efisien. Jaringan pemasaran bawang di daerah penelitian relatif lama, yang terdiri dari 4 jalur pemasaran.
    URI
    http://hdl.handle.net/11617/5863
    Collections
    • Volume 15, No. 2, Desember 2014

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    Publikasi IlmiahCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    Login

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV