Show simple item record

dc.contributor.authorSugandini, Dyah
dc.date.accessioned2012-05-02T06:29:52Z
dc.date.available2012-05-02T06:29:52Z
dc.date.issued2008-12
dc.identifier.citationAdams, A.J., & Blair, M.H. 1992. Persuasif Advertising and Sales Accountability: Past Experience and Forward Validation. Journal of Advertising Research, April: 20-25. Ailawadi, K.L. & Neslin, S.A. 1998. The effect of Promotion on Consumption: Buying more and Consuming it Faster. Journal of Marketing Research, August. Assael, H. 1998. Consumer Behavior and Marketing Action. Sixth edition. Ohio: South- Western College Publishing. Cespedes, F. 1999. Coordinating Sales and Marketing in Consumer Good Firms. Journal of Consumer Marketing, 10 (2). Cronin, J.J. 1985. Determinants of retail profit Performance: A Consideration of Retail Marketing Strategies. Journal of the Academy of Marketing Science, Fall, 13 (4): 40-52. Deighton, J., Henderson, C.M., & Neslin, S.A. 1994. The Effects of Advertising on Brand Switching and Repeat Purchasing. Journal of Marketing Research, 31: 28-43. Fill, C. 1995. Marketing Communication: Frameworks, Theories and Applications. Upper Saddle River: Prentice Hall. Gujarati, D.N. 2003. Basic Econometrics. Fourth edition. Singapore: McGraw-Hill. Hawkins, S.A., & Hoch, S. J. 1992. Low Involvement Learning: Memory without Evaluation. Journal of Consumer Research, 19: 212- 225 Homburg, C., & Giering, A. 2004. Personal Characteristics as Moderators of the Relationship between Customer Satisfaction And Loyalty: An Empirical Analysis. In S. Gounaris & V. Stathakopoulos. Antecedents and Consequences of Brand Loyalty: An Empirical Analysis. Brand Management, 11: 283-306. Insukindro & Aliman. 1999. Pemilihan dan Bentuk Fungsi Model Empirik: Studi Kasus Permintaan Uang Kartal Riil di Indonesia. Jurnal Ekonomi dan Bisnis Indonesia, 14 (4). Insukindro. 1992. Pembentukan Model dalam Penelitian Ekonomi. Jurnal Ekonomi dan Bisnis Indonesia, 1 (7). Insukindro. 1992. Pendekatan Kointegrasi dalam Analisis Ekonomi: Studi Kasus Permintaan Deposito dalam Valuta Asing di Indonesia. Jurnal Ekonomi Indonesia, Vol 1 (2). Insukindro. 1999. Pemilihan Model Ekonomi Empirik dengan Pendekatan Koreksi Kesalahan. Jurnal Ekonomi dan Bisnis Indonesia, 14 (1). Kahn, B.E., and J.S. Raju. 1991. The effects of Price Promotion on Variety Seeking and Reinforcement Behavior. Marketing Science 10:316-337. Kahn, B.E., and T.A. Louie. 1990. Effects of Retraction of Price Promotion on Brand Choice Behavior for Variety Seeking and Last Purchase Loyal Consumers. Journal of Consumer Research 27 (August): 279-289. Koen, P., Hanssens, D.M. & Siddarth, S. 2002. The Long Term Effect of Price Promotion on Category Incidence, Brand Choice and Purchase Quantity. Journal of Marketing Research, November: 421-439. Kopp, R.J., & Greyser, S.A. 1985. Packaged Goods Marketing: Pull Companies Look to Improved Push. The Journal of Consumer Marketing, 4: 13-22. Kotler, P. 2003. Marketing Management: The Millenium Edition. New Jersey: Prentice Hall, Inc. Lal, R. 1990. Manufacturer Trade Deals and Retail Price Promotion. Journal of Marketing Research, 27: 428-444.en_US
dc.identifier.issn1410-4571
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11617/1336
dc.description.abstractTujuan penelitian ini menentukan bentuk fungsi yang tepat dalam mengetahui faktor-faktor yang mempengaruhi tingkat penjualan komoditas dari perusahaan ritel kelas menengah ke atas di Provinsi Daerah Istimewa Yogyakarta. Penelitian ini menggunakan data sekunder dari berbagai lembaga yang terkait dengan penelitian, sedangkan data yang digunakan adalah data runtun waktu. Untuk menguji hipotesis mengenai faktor-faktor yang mempengaruhi tingkat penjualan dipakai teknik analisis regresi least square. Dalam memilih bentuk fungsi diterapkan pendekatan uji MWD (MacKinon, White, dan Davidson) dan pendekatan model koreksi kesalahan. Hasil penelitian memperlihatkan bahwa dengan memperhatikan hasil estimasi pendekatan koreksi kesalahan, bentuk fungsi log-linear mempunyai kemampuan prediksi relatif lebih baik dan konsisten dengan teori dibandingkan dengan bentuk fungsi yang linier.en_US
dc.subjectstrategi komunikasi pemasaranen_US
dc.subjectkinerja perusahaanen_US
dc.subjectUji MWDen_US
dc.subjectModel ECMen_US
dc.titlePEMILIHAN DAN BENTUK FUNGSI EMPIRIK DALAM KASUS PENENTU KINERJA PERUSAHAANen_US
dc.typeArticleen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record