Show simple item record

dc.contributor.authorErwiningsih, Winahyu
dc.date.accessioned2012-03-30T07:49:21Z
dc.date.available2012-03-30T07:49:21Z
dc.date.issued2007-03
dc.identifier.citationM, Abdullah, Amin, 2002, Epistemologi Ilmu Agama Islam Dalam Khasanah Perkembangan Epistemologi Ilmu Pengetahuan Modern, Universitas Islam Indonesia, Yogyakarta. Audah, Ali, Konkordansi Al Qur’an, Litera Antar Nusa, Mizan, Bogor, bandung 1997 Departemen Agama RI, Al Qur’an dan Terjemahannya, Khadim Al-Haramain Asy-Syarifain, Madinah Munawarah ; 1411H Kuhn, Thomas S, 1962, The Structure of Scientific Revolustions, terjemahan oleh Tjun Suryaman menjadi : Peran Paradigma Dalam Revolusi Sains, penyunting Lili Rasjidi, Cetakan ke-4, Bandung: Remaja Rosdakarya. Kuntowijoyo, 2001. Muslim Tanpa Masjid, Cetakan Kedua, Bandung: Mizan.. Khaldun, Ibnu, 2000, Muddadimah, Penerjemah Ahmadi Thaha, Jakarta: Pustaka Firdaus. Kattsoff, Louis O., 1996, Pengantar Filsafat, alih bahasa Soejono Sumargono, Yogyakarta: Tiara Wacana. Marasabessy, Yusra, 2004, Filsafat Ilmu Dalam Perspektif Qur’an, Suatu tafsir Ulang Epistemologi. Muhadjir, Noeng, 2001, Filsafat Ilmu, Positivisme, Post Positivisme dan Post Modernisme, Edisi II, Yogyakarta: Reka Sarasin. Nunu, Heryanto, 2002, Pentingya Landasan Filsafat Ilmu Pendidikan Bagi Pendidikan, Suatu Tinjauan Filsafat Sains), Makalah Falsafah Sains Program Pasca Sarjana/S3 Institut Pertanian Bogor. Popper, Karl R, 1957, The Poverty of Historicism, London: Rountledge dan Kegan Paul. Soewardi, Herman, 2002, Kuliah Filsafat Ilmu, Bandung: Forum Bandung Circle. Verhaak dan R. Haryono Imam, 1995, Filsafat Ilmu Pengetahuan, Jakarta: Gramedia Pustaka Utama. Van Peursen, C.A., 1986, Metode Ilmiah dan Kenyataan, disadur oleh Arief Sidharta dari “Filosofie Van De Wetenschappen”, Leiden: Martinus Nijhof.en_US
dc.identifier.issn1410-7880
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11617/744
dc.description.abstractBased on Thomas Kuhn view, the advancement of science is firstly revolu tionary and not evolutionary or cumulative. All begin with the presence of what is called “paradigm”. The matured science, somehow is dominated by a single paradigm. The paradigm punctuates as a guidance on scientific activity during normal condition of the science which enable the scientist to improve and advance the paradigm in details dan intensive for being free of fundamental problems. The paradigm might be accepted by scientist community when the paradigm represent the work they have done.en_US
dc.subjectperkembangan sainsen_US
dc.subjectrevolusi ilmiahen_US
dc.subjectparadigma baruen_US
dc.titlePERKEMBANGAN SAINS: Suatu Telaah Atas Pendekatan Paradigma Baru Thomas S. Kuhnen_US
dc.typeArticleen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record