Now showing items 1-5 of 5

    • Mdel Penggalian Potensi Menulis Melalui Penulisan Otobiografi 

      Sabardila, Atiqa; Maryadi; Prihartanti, Nanik (LPPM UMS, 2008-09)
      The manual of autobiography writing as learning material consists of main manual and additional manual. On the one hand, the main manual contains: (a) autobiography language. Language is set up in line with the habit of ...
    • Model Pendidikan Perdamaian Pada Sekolah Multi Etnis 

      Taufik, Taufik; Prihartanti, Nanik; Pratisti, Wiwin Dinar (Universitas Muhammadiyah Surakarta, 2014)
      Interaksi sosial antar siswa pada sekolah multi etnis menjadi tolak ukur bagaimana efektivitas pendidikan perdamaian. Meskipun siswa-siswa diajarkan budi pekerti, kebersamaan, pentingnya kerja sama, dan sebagainya namun ...
    • MODEL PENGGALIAN POTENSI MENULIS MELALUI PENULISAN OTOBIOGRAFI 

      Sabardila, Atiqa; Maryadi; Prihartanti, Nanik (LPPM UMS, 2009-10)
      The objective of the study is to describe the teaching practice of autobiography writing to students taking “Composition Class” in Indonesian and Regional Language Department (PBSD), School of Teacher Training and Education ...
    • MODEL PENINGKATAN KEMAMPUAN BEREMPATI MELALUI PERMAINAN TRADISIONAL JAWA TENGAH PADA ANAK KETURUNAN ETNIS JAWA-TIONGHOA 

      Taufik; Prihartanti, Nanik; Purwandari, Eny (LPPM-UMS, 2008-09)
      The research purposed to describe the relationship patterns between Javanese and Chinese; To identified viewpoint and attitude toward other ethnics, especially that is received from their parents; and to describe social ...
    • PENULISAN OTOBIOGRAFI SEBAGAI ALAT UNGKAP MASALAH PADA SISWA DI SEKOLAH 

      Sabardila, Atiqa; Prihartanti, Nanik (2011)
      Penelitian ini direncanakan berlangsung dua tahun. Tujuan tahun 1 (2011) adalah pemetaan tentang isi pesan pada karangan otobiografi yang ditulis oleh siswa bermasalah di SMP Muhammadiyah 5 Surakarta Surakarta. Adapun ...