Show simple item record

dc.contributor.authorUttariyani, IGA
dc.contributor.authorRochmanto, Budi
dc.contributor.authorSetiapraja, Hari
dc.date.accessioned2017-01-16T02:49:23Z
dc.date.available2017-01-16T02:49:23Z
dc.date.issued2016-12-07
dc.identifier.citationAhmed E.E Khalil, Aswani K. Gupta, (2014), "Toward distributed combustion for ultra low emission vehicle using swirling and non swirling flow field" Applied energy 121 (2014), pp. 132-139. Cusson Technology, (1998), “Instructio Manual Port Flow Rigs” Cusson Technology, (1998), “LTMP Indonesia air calibration rig operating manual” E. Parathan, A. Ramesh, B. Nagalingam, (2013), "Effect of swirl on performance and combustion of a biogas fuelled spark ignition engine" Energy Conversion and Management 76 (2013), pp. 463-471. H. Burbuz, Ismail H. Akcay, D. Buron, (2014), " An investigation on effect of in cylinder swirl flow on performance combustion and cyclic variation in Hydrogen fuelled spark ignition " Journal of energy institute 87 (2014), pp. 1-10. H. Zhung, David L.S. Hung, (2014), "Characteriszation of the effect of air swirl motion on time resolved in cylinder flow using quadruple proper orthogonal decomposition" Energy Conversion and Management 108 (2016), pp. 366-376. Heywood J.B, (1998), "Internal Combustion Engine Fundamental" New York McGraw-Hill,Inc., 1988 Idris Saad, Saiful Bari, (2014), "Guide vane swirl and tunble device to improve in-cylinder air flow of Compression Ignition engine using vegetable oil" Procedia engineering 90 (2014), pp. 425-430. Kern Y. Kang, Rolf D reitz, (1994), "The effect of intake valve alignment on swirl generation in a Direct Injection Diesel Engine" Experimental thermal and fluid science, Vol. 20 (1994) pp. 94-103.in_ID
dc.identifier.issn1412-9612
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11617/8155
dc.description.abstractTuntutan teknologi engine modern adalah kinerja yang tinggi, ramah lingkungan dan hemat energi. Berbagai kajian telah dilakukan untuk mencapai persyaratan tersebut seperti perbaikan pada sistem sistem asupan udara, metoda pencampuran bahan bakar dan udara yang lebih homogen maupun sistem katalitik converter pada keluaran gas buang untuk menekan kadar emisi yang dihasilkan. Paper ini akan membahas optimasi pencampuran bahan bakar dan udara melalui berbagai desain katup dengan saluran masuk/intake manifold yang tetap. Pengujian dilakukan pada rigtest yang dirancang khusus untuk mengetahui kekuatan pusaran/swirl. Hasil pengujian menunjukkan bahwa optimasi desain katup intake dengan saluran masuk diperlukan untuk mendapatkan nilai efisiensi volumetrik yang ideal untuk mendapatkan kinerja motor bensin yang tinggi.in_ID
dc.language.isoidin_ID
dc.publisherFakultas Teknik Universitas Muhammadiyah Surakartain_ID
dc.subjectIntake manifoldin_ID
dc.subjectKatupin_ID
dc.subjectMotor Bensinin_ID
dc.subjectswirlin_ID
dc.titlePengaruh Desain Katup Udara pada Karakteristik Pencampuran Udara Motor Bensinin_ID
dc.typeArticlein_ID


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record