Progressive and Fun Education (Profunedu) International Conference Proceeding: Recent submissions
Now showing items 141-157 of 157
-
Model Pembelajaran ISICARD-MATCH Untuk Meningkatkan Partisipasi Aktif Dalam Pembelajaran Pendidikan Kewarganegaraan Pada Siswa SMP
(Muhammadiyah University Press, 2016-08-03)he purpose of this study is to describes: 1) Civics Education teaching practices that have been implemented in SMP Muhammadiyah 7 of Surakarta; 2) learning model ISICARD MACH; 3) the effectiveness of the model ISICARD ... -
Berpikir Analogis Siswa SMP Dalam Menyelesaikan Masalah Matematika Ditinjau Dari Kemampuan Matematika
(Muhammadiyah University Press, 2016-08-03)This study is aimed to obtain a description of analogical thinking students in solving the mathematical problems in terms of mathematical abilities. This research used a qualitative descriptive design. Researchers chose ... -
Using A Role Playing Strategy In Collaboration With Active Debate For Developing Learning Interest In Civic Education Learning Process
(Muhammadiyah University Press, 2016-08-03)The research specific aims to develop learning interest by using a role playing strategy in collaboration with Active Debate in a Civic Education learning process of the Class-VIII students of VIII SMP Juniro High School ... -
Perancangan Sistem Penentuan Jurusan Sekolah Menengah Kejuruan Menggunakan Metode Technique For Order Preferences By Similiarity To Ideal Solution
(Muhammadiyah University Press, 2016-08-03)Penentuan jurusan pada proses Penerimaan Peserta Didik Baru (PPDB) di Sekolah Menengah Kejuruan X (SMK X) sering menjadi permasalahan oleh tim penyeleksi, hal ini dikarenakan banyaknya kriteria yang ditentukan setiap ... -
Kesulitan-Kesulitan Guru Dalam Mengembangkan Rencana Pelaksanaan Pembelajaran (RPP) Mata Pelajaran Pendidkan Kewarganegaraan (PKn) Kurikulum 2013 di SMP Se Kota Yogyakarta
(Muhammadiyah University Press, 2016-08-03)Pendidikan Kewarganegaraan (PKn) dirancang sebagai mata pelajaran di sekolah, memuat dimensi-dimensi kognitif, afektif, dan psikhomotorik, bersifat konfluen atau saling penetrasi dan terintegrasi dalam konteks substansi ... -
SNPT- and KKNI-Based Curriculum Organization
(Muhammadiyah University Press, 2016-08-03)Kurikulum merupakan seperangkat rencana dan pengaturan mengenai capaian pembelajaran lulusan, bahan kajian, proses, dan penilaian yang digunakan sebagai pedoman penyelenggaraan program studi. Kurikulum Pendidikan Tinggi ... -
Dampak Strategi Pembelajaran dan Motivasi Belajar Terhadap Hasil Belajar
(Muhammadiyah University Press, 2016-08-03)Penelitian ini memiliki tiga tujuan. (1) Menganalisis dan menguji pengaruh strategi Problem Based Learning dan Group Investigation terhadap hasil belajar matematika, (2) menganalisis dan menguji pengaruh motivasi siswa ... -
Penggunaan Software Geogebra Pada Materi Persamaan Garis (Pelatihan Untuk Guru-Guru Muhammadiyah Sukoharjo)
(Muhammadiyah University Press, 2016-08-03)The excess of GeoGebra in mathematics teaching are as follows: (1) to produce geometric objects quickly and accurately than the manual way. (2) existence of animation features and movements manipulation which may provide ... -
Use Of Heuristic Strategies To Increase The Ability Of Mathematical Problem Solving
(Universitas Muhammadiyah Surakarta, 2016-08-03)Problem solving and reasoning to be one of the main objectives in math learning program. Heuristics is a step-by-step Troubleshooter guides the public in finding solutions to problems. According to Schoenfeld (1980), ... -
Pengembangan Sistem Pembelajaran Konstruktivistik Berbasis Teknologi Sesuai Dengan Gaya Belajar Peserta Didik
(Universitas Muhammadiyah Surakarta, 2016-08-03)The learner can be possible to have different learning purposes, which is not the same background, the level of knowledge which is not parallel, competence varies, as well as learning styles are not similar. Therefore, ... -
Pendidikan Inklusif Anak Usia Dini
(Universitas Muhammadiyah Surakarta, 2016-05-03)Inclusive education is an education that is implementing learning to all children both normal children and children with special needs. It is intended for children with special needs to get the same educational rights ... -
Pendidikan Islam Dalam Pembentukan Karakter Anak Didik
(Universitas Muhammadiyah Surakarta, 2016-08-03)Our education today is alarming. Problems occur for the sake of the problems currently occurring in the world of education, whether from educators and from the students themselves. The problem of teachers who sometimes ... -
Model Pembelajaran Pendidikan Kewarganegaraan Berbasis Isu-Isu Kontroversial Media Massa Untuk Mengembangkan Sikap Demokratis dan Partisipasi Belajar Siswa di SMK Negeri 9 Surakarta Tahun 2016
(Universitas Muhammadiyah Surakarta, 2016-08-03)Penelitian ini bertujuan untuk mendeskripsikan: 1) bagaimana pembelajaran Pendidikan Kewarganegaraan dalam mengembangkan sikap demokratis dan partisipasi belajar yang sekarang ini dilaksanakan; 2) bagaimana desain model ... -
Penanaman Nilai Moral Anak Usia Dini Melalui Pendekatan Cognitive Social Learning
(Universitas Muhammadiyah Surakarta, 2016-08-03)Morality does not only function as measurement of collective life in structural way, but also becomes a very important and fundamental human need. Moral is a harmony among the mind, emotion and action based on legal ... -
Persepsi Mahasiswa Terhadap Pelaksanaan Praktikum Anatomi Hewan Pendidikan Biologi FKIP UMS Tahun Akademik 2013/2014
(Universitas Muhammadiyah Surakarta, 2016-08-03)Pemberlakuan jadwal online menyebabkan pembelajaran di praktikum Anatomi Hewan (AH) berubah khususnya pada pelaksanaan praktikumnya. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mendeskripsikan pelaksanaan praktikum AH dan ... -
Pengaruh Pengalaman Mengajar Terhadap Kompetensi Guru (Lembaga Pendidikan Non Profit)
(Universitas Muhammadiyah Surakarta, 2016-08-03)Lembaga pendidikan ada yang bersifat formal dan nonformal. Lembaga pendidikan nonformal membantu siswa belajar untuk mendukung nilai akademik sekolah. Dimana pengajar di lembaga pendidikan nonformal juga dituntut untuk ... -
Realisasi Disiplin Positif Melalui Pembelajaran Autentik di SD Muhammadiyah 16 Surakarta
(Universitas Muhammadiyah Surakarta, 2016-08-03)This reseach is done in the frame of the realization of child friendly education, therefore this paper is the part of the result of the broder research entitles Children’s Rights to Participation Through Authentic and ...